lördag 29 september 2012

Tar hand om mej själv.

Läkaren jag träffade i torsdags tyckte att jag skulle vara hemma från jobbet ett tag och ta hand om mej själv. Skulle ha jobbat i helgen, men stannar hemma.

Fick ligga kvar lite längre i sängen idag. Sen åt jag frukost ihop med dom finaste som finns. Sen läste jag lite böcker för Lova. Hur mysigt som helst...
Nu har dom precis åkt iväg till Virserum. Dom skulle till farmor å farfar. Då får jag lite egentid och kan vila. Han är underbar min Thomas. Känner mej lite bättre idag men tankarna finns ju där hela tiden. Jag kunde inte tänka mej hur det skulle kännas innan jag varit med om det själv. Tur att jag har Thomas. Han är stark och stöttar mej.

Har blivit en del tröstätande nu... *Suck* Sån är jag. Men på måndag är jag på banan igen. Då är det raska promenader som gäller och LCHF igen!!!

6 kommentarer:

Anonym sa...

jag vet ju inte ett skit om vad de handlar om men du vet att lchf e numer vetenskapligt bevisat och skadligt för kroppen kroppen får inte all den näring den behöver och där med blir man seg och dryg och detta kan leda till depression. sedan är de ju skitkul att du gått ner i vikt o så o jag unnar dig det verkligen. men det är inte bra för kroppen och psyket. //lussan

Julia sa...

Vad är det som har hänt?

Johanna sa...

Lchf har inget med detta att göra Lussan. Om du läser inlägget innan så förstår du...

Malin sa...

Tänker på dig Johanna, styrkekramar i massor. Åter till Lussans inlägg. Det finns lika många vetenskapliga bevis på att LCHF är bra. Du får ju canser av chips tex. Tycker att det är upp till var & en vad man vill testa. Jag & min man äter oxå enligt LCHF & sen den 10 juni har han gått ner 26kg & jag snart 10kg. Mår som fisken i vattnet & alla blodprover & blodtryck har förbättrets drastiskt så vet inte vad vi ska klaga på. Kör hårt Johanna om det funkar för dig. Kram Malin

Sara sa...

Så hemskt alltså :(

Och Lussan. Onödigt kommentar verkligen. Onödig när man fått genomgå detta Johanna fått.

Johanna sa...

Tack för alla kramar och tankar! Lchf är kanon. Jag har aldrig varit piggare så jag håller med Malin!!! Seg och dryg?! Lät väldigt konstigt om jag får säga det själv!