måndag 1 oktober 2012

Måndag.

Måndag och nya tag. Lova är på dagis ett par timmar. Allmän förskola. Jag känner att jag kunde passat på å tagit en långpromenad men jag hamnade i soffan istället... Hmmm... Äh det får bli en promenad ikväll..

Helgen har varit rätt så bra trots allt. Skulle som sagt jobbat men löd doktorns råd och stannade hemma. Det var skönt. I lördags åkte Thomas å Lova till Virserum en sväng.. Jag och mamma åkte till Vimmerby en kortis för att fixa födelsedagspresent till pappa som fyller 50 på torsdag. Fast kände att jag blev väldigt trött, men det var skönt att komma bort en stund med mamma. Sedan fick jag god mat hos mamma. Fläsk med löksås å potatis. Jocke var hemma. Det kändes lustigt att bara sitta mamma, pappa, jag å Jocke vid köksbordet.. När var det sist lixom? Men mysigt faktiskt.
Resten av lördagen var rätt lugn. Mina tvä hjärtan kom hem och vi lekte och myste så mycket det bara gick..
Igår var oxå en lugn dag. Vi bara slappade å mös i fulla muggar.

Jag känner mej mycket lugnare och på bättre humör nu. Kände att något inte stämde med graviditeten. Arg och irriterad som en bålgeting..  Svårt att förklara.. Det kändes inte bra helt enkelt. Skönt att jag känner att humöret är i balans.. Som den gamla Johanna... Det var nog inte meningen just nu.

I morgon åker jag till Västervik och träffar doktorn. Återkommer efter det..

Hoppas alla får en bra dag.

/ Johanna

Inga kommentarer: