tisdag 13 november 2012

Stolt mamma!

Lova har inte riktigt velat gå på toaletten eller pottan här hemma. Men på dagis har det funkat en del gånger. Ibland har det hänt olyckor men hon har velat ha trosorna på sig. Hemma har hon tvärvägrat att sitta på toaletten.. Hur försiktig man ändå har varit så det inte blir någon stor grej eller tjat om det..

Igår när jag hämtade Lova på dagis berättade fröknarna att hon varit torr hela dagen och haft trosor. Gått på toaletten utan protester som vanligt. Lova fick behålla trosorna på här igårkväll och fick med henne på toaletten. Vadå stolt mamma lixom? :) Hoppas det vänder nu! Hon kan men har varit så fruktansvärt envis och vill visa att det är hon som bestämmer! Som en gammal vresig get. Lik sin mamma?! Skulle tro det ;)

Idag har jag en massa tid att göra nytta på. Lova är på dagis sedan klockan åttta och jag börjar inte jobba förrän fyra. Ska ge mej på att putsa några fönster och hänga upp lite nytt tänkte jag. Men hallå snart är det ju första advent. Vad tiden går.
Jag har aldrig gillat julen. Den förknippar jag mest med stress. En massa måsten! Har i alla fall handlat lovas julklappar klart. Det gjordes i Ullared. Gillar ni julen?

Jag skulle vilja att ni kommenterade vilka ni är som läser min blogg. Vore kul att veta!? Är det lönt att vara aktiv här på bloggen?! Vad vill ni att jag bloggar om?

Kram på er, ha en bra dag!

8 kommentarer:

Anonym sa...

Tittar in här lite då och då ;) Kul att få ta del av ert liv...Så fortsätt på samma bana ;)Älskar julen med traditionerna :)Gör det jag/vi tycker känns betydelsefullt och njuter av nära & kära. Tror du är likadan och bara njut och inte stressa...så kommer du älska julen också och Lova får massa fina julminnen i ryggsäcken <3

Jessica sa...

Ja läser!! :) Dålig på att kommentera bara som alla andra:-P Men läser de mesta du skriver:)

Veronica sa...

Håller med du att det är stressigt med jul. Fast jag älskar den ändå, tycker att det är mysigt med granen, ljusen och känslan av att det är jul. :-)

Malin sa...

Klart du ska fortsätta blogga. Jag läser.

Sara sa...

Haha vår son är likadan som din tjej. Tjurig och envis när det gäller potta eller toalett. Hoppas det vänder nu för er så ni slipper det där med blöjan, det är ju så tråkigt. Bara bebisar som har blöjor ju ;) Försöker vi med här hemma att säga men det funkar icke :)

Jag läser, men det visste du ju, jag kommenterar ju ändå ibland.

Kram

Therese sa...

Hej!
Jag läser oxå din blogg men dålig på att kommentera men tycker absolut att du ska fortsätta!

Fille är likadan med pottan! Men peppar peppar så kaaanske de släpper snart! Men inte på dagis vid ute tid för han säger inte till när vill kissa då:/

Johanna sa...

Ja det är minsann inte lätt när barnen är envisa! Hur ska man göra lixom?! Är så glad att dagisfröknarna verkligen engagerar sig och hjälper till! Annars hade det nog aldrig gått känns det som... Det där med bebis-snacket känner jag igen Sara ;) hehe! Verkar inte funka.

Anonym sa...

jag läser. och jag känner ingen stress alls inför jul tar de alltid massa lungt innan. :D e redan klar med alla julklappar. bara advenskalendrar kvar som jag gör själv. :D kram/lussan